måndag 25 maj 2009

Måndagskväll på Nygatan





Understa bilden är en hälsning till Anna. Idag har vi nämligen lite rosé fast det är måndag!

Sedan bilderna nerifrån och upp!

Till det grillat och diverse tillbehör. Grönsaker och en potatissallad. GI-vänner kan med glädje äta kall och god potatissallad om det är något sug efter det! Paprikasås är gott. Mixa rostad paprika (finns på burk) med lite olivolja och ett gäng basilikablad. Salt, peppar, sedan är man hemma.

Himmlen var blå och fin denna kväll.

Tora piffade till fetaostkuben med persiljeblad! Man förstår var hon får sin inspiration ifrån, eller hur?

Bakom henne ser ni vårt nya uterum i stooooora garaget som håller på att växa fram. Nya glasdörrar som ger mer ljus, och förhoppningsvis kommer det att bli riktigt fint innan den "riktiga" sommaren är här!

4 kommentarer:

  1. Hej Klara,

    Kan du hjälpa mig? Jag äter GI, men har hittat LCHF-recept som jag gillar. Hur stor skillnad är det mellan GI och LCHF? Kan jag som GI:are äta LCHF-mat också? Jag är så förvirrad! Hoppas du kan reda ut begreppen åt mig :)

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    LCHF är helt ok när man är GI-are, bara man trivs med det och tycker att det är gott. Jag har också provat LCHF ett litet tag, tyckte att jag kände mig väldigt nöjd och tillfreds. Men man ska tänka på att inte äta för stora portioner, i alla fall om man inte är extremt överviktig, då kan det bli lite för mycket energt. Personligen tycker jag att det blir lite tråkigt sätt att äta, för lite grönsaker för min smak. Plus att jag ju inte kan äta mjölkprodukter längre. LCHF är ju minimalt med kolhydrater och det är ok när man är GI:are också. Men det gör inget om man äter lite långsamma kolhydrater också!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker som du att det är lite för lite grönsaker i LCHF så jag fortsätter vara GI:are, men vad bra att veta att man kan variera med ett LCHF-recept ibland.

    Tack för hjälpen! :)

    SvaraRadera
  4. Åååååå, sweet. det där ett jäkla bra rosévin :-)

    SvaraRadera