fredag 29 maj 2009

Lunch med mamma och pappa



I dag kom mamma och pappa på lunch. Jag hjälper mamma med formgivningen av hennes "memoarer", och det var de sista fotografierna som skulle placeras. Jag är ju i grund och botten grafisk formgivare men nu för tiden är det inte mycket mer än mina egna kokböcker som jag hinner formge.

Lite lunch skulle vi ha och en morot- och linssoppa är alltid gott. Mamma, som jag inte lyckats fostra vad det gäller GI fullt ut, frågade efter 5 sekunder om jag inte hade bröd till soppan. Egentligen tycker jag att det mesta brödet förutom till frukost ibland är en styggelse och onödig näringsfattig utfyllnad (Grrrrrrrrr! Jag känner att jag är på väg att visa tänderna i ett morr!). Men i dag kunde jag i alla fall peka på brödkrutongerna som var fullkornsbröd stekta i olivolja.

Bilden på brödkrutongerna och de rostade pumpafröna blev lite suddig eftersom batteriet höll på att ta slut och jag fick lite bråttom. Jag körde soppan i mixer istället för med mixerstav och den blev otroligt slät och fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar