onsdag 6 maj 2009

Jösses flickor!


I går kom katalogen för sommarens och höstens böcker på mitt förlag Norstedts. Det är alltid en presskonferens i samband med att matböckerna presenteras och den kommer i år att vara i slutet av augusti. När man tittar i katalogen kan man få en uppfattning om vad det är för gäng man ska ingå i. I år blir det en härlig samling.

Leif Mannerström
Melker Andersson
Plura Jonsson
Jan Hedh
Glenn Strömberg
Tomas Tengby
jag och
Caroline Hofberg

Man vet ju aldrig om alla kommer, men det känns onekligen som kändisherrarna med varierande storlek på sina egon och så jag och Caroline. Tomas Tengby har jag träffat och han är som ni kanske förstår mild och trevlig. Jan Hedh är en mysgubbe som det alltid är roligt att lyssna på. Leif Mannerström är också rolig på sitt pompösa sätt, och Glenn Strömberg pratar tills någon släpar ut honom ... Melker Andersson och Plura Jonsson har jag aldrig träffat, men man har ju sin bild klar. Får se om den ändras. Jag får väl ta och jobba upp mitt ego under sommaren! Så att jag inte drunknar i denna gubbröra!

1 kommentar:

  1. Jag väntar med spänning på din nya bok - åh, vad jag är nyfiken!

    SvaraRadera