onsdag 18 februari 2009

Rester från i går

I dag till lunch blev det rester från i går, d.v.s. den översta tallriken. Det är stekt kycklingbröst med lite salt och peppar och en bulgursallad. Den består av hel bulgur (ny i min lilla by från Druvan, mycket gott), rödkål, pumpafrön, rödlök och äppelbitar.

Röran till höger är en kikärtsröra med mango. Jättegott. Man mixar en burk kikärtor (eller motsvarande mängd hemmakokta) med 100–125 g mango (finns ju fryst i bitar som är smidigt och hyfsat i pris eftersom man alltid vet att den är bra), man kan mixa den tinad eller fryst. Tar man den direkt från frysen ska det vara lite mer kraft i mixern. Och så 2 msk olivolja, saften av en halv citron, 1/2 tsk curry och så en klyfta riven vitlök. Smaka av med salt och peppar.

Nu ska jag iväg och handla mat och sedan är det antagligen sista matfotograferingen för denna gång! Alltså för den bok vi gör nu! Fotografera till bloggen ska jag ju göra!

2 kommentarer:

  1. Åh, det här var ju för bra för att vara sant! Jag hade ingen aning om att du bloggade - vad kul :)
    Jag älskar dina kokböcker, du skriver så bra och dina recept är enkla och passar även en barnfamilj. Det ska bli jättekul att följa dig på bloggen och få fler GI-tips!

    SvaraRadera
  2. Tack! Välkommen hit! Hoppas att du får nytta och nöje av det här.

    SvaraRadera