tisdag 24 februari 2009

Måndagskvällen blev oväntat barnfri


Jag hade laddat upp med en barnvänlig meny med helstekt kotlett med potatis och någon slags sås, i alla fall i tanken. Men klockan 16 ringde Matildas mamma Emma och undrade om hon kunde ta Tora med sig hem. Så plötsligt kunde jag tänka i lite mer vegetariska banor. Ja, missförstå mig rätt, det är inte så att jag undanhåller min dotter grönsaker. Men för att hon ska äta dem ska de helst ligga i små skålar och vara råa, för det mesta. Kokta haricot verts går bra.

Jag har ju å min sida en oändligt bred repertoar vad det gäller grönsaker, så det är väl snarare så att jag använder samma grönsaker men på ett mer kreativt sätt. Så det blev bönsallad med machésallad, avokado, lite paprika och sedan olivolja och vinäger, salt och peppar. Till det kokte jag ett knappt halvt blomkålshuvud som jag hade i kylen. Mixade det med ett tiotal basilikablad och olja och vinäger. Salt och peppar.

Men jag borde nog gå en fotokurs. Min digitalkamera är hur krånglig som helst att förstå sig på. Och möjligtvis i dagsljus kan det se bra ut. Så håll ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar