måndag 16 februari 2009

Måndag efter en nästan matlagningsfri helg


Ja, jag har inte lagat mycket mat i helgen. I fredags hade vi barnfritt och skulle gå på den lokala revyn ganska tidigt. Innan dess skulle jag hinna köra Tora till sin farmor och farfar i Lund, så jag valde en snabb fredagsmiddag. Den bestod av räkor, gravad lax med wasabi (japansk pepparrotskräm), avokado, sallad på machésallad, rostade pinjenötter och lite kokta morötter som blivit över. Några nyttiga kex (hoppas jag!) och lite chèvre.

På lördagen var det lunch hos svärmor och sedan middag hos mina föräldrar. På söndagen hade vi en snabb lunch hemma innan omgrupperingen. Tora skulle leka med kompis och jag skulle iväg och hålla ett föredrag på Bellevuebiblioteket i Malmö. Jag har sällan aptit innan sådana tillställningar, så jag svängde ihop en äggröra som de andra åt med god aptit och som jag petade i. Till det kvarbliven hommus, zucchini i skivor och en lammkorv i skivor.

Föredraget gick bra och sedan var vi hos kompisar i Malmö. De bjöd på god middag så jag har verkligen inte lagat mycket mat i helgen. Nu var det dags för lunch och då blev det tonfisk (i vatten) blandat med lite majonnäs, olja, hackad rödlök och salt och peppar. Till det lättkokta morötter med citron och lite olja och en halv avokado. Och så lite rostade pumpafrön på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar