måndag 8 juni 2009

Söndagsmys 2


I går var det åter dags för söndagsmys. Och eftersom vädret var ruggigt kunde vi även som sig bör när man har söndagsmys sitta framför filmduken och titta på en film. Annars börjar det bli mer läge att sitta ute även på söndagsmyset och det blir ju inte riktigt rätt enligt Tora. Denna gång blev det "Shrek" som jag spelade in förra söndagen, och till det åt vi en grillad fläskkarré med hummus, ajvar och en god sallad. Mycket vitlök på det mesta och det kändes i morse när jag vaknade!

Salladen var en rolig sort som jag hittade på Özen. Den hette Tai Soi och den liknade babyspenat men var lite mer smakrik. Gott med färsk vitkål och salladslök. Regnet höll upp på kvällen så vi kunde både gå och rösta och sedan grilla ute. Ja, regnet hade kanske inte hindrat oss från någon av aktiviteterna.

Jag tog rikligt med riven vitlök på köttet och så lite olivolja, honung, salt och peppar. Vi hade även kokt nypotatis till, jag åt några stycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar