tisdag 9 juni 2009

En helt vanlig tisdag



Lunchen bestod i lättkokta morötter med dressing, min favorit som de flesta av er vet. Snart kommer jag få långa öron och ludna ben som jag kan skutta iväg med! En gång när jag stod i slutet av kassabandet och packade ner mina morotspåsar var det en liten nyfiken pojke som frågade -"Har du kaniner?". Ja, det fanns väl ingen annan anledning i hans värld till att köpa så mycket morötter.

Detta kan kanske verka spartansk, morötter, gurka, rädisor, avokado och rostade pinjenötter. Men det var fantastiskt gott och passar en kvinna som idag sitter på sin rumpa och rättar korrektur. Mannen som kroppsarbetar fick pasta till från i går.

Middagen blev köttbullar. Ja, jag förstår om ni tror att de här köttbullarna är köpta, eftersom de är så perfekt runda! Men det är faktiskt jag som har gjort dem, ;-) Till dessa fulländade köttbullar åt vi grönsaker, en ärthummus (små fina ärtor + några matskedar olivolja + någon matsked citron + salt + peppar + en vitlöksklyfta) och de andra i familjen kalasade dessutom på nypotatis med smör på.

Jag vill gärna nämna de små gurkorna som ni ser på bilden. De är kanske en tredjedel så stora som vanliga och tusen gånger godare. Hittade de på min shoppingtur i lördags, hoppas de finns kvar ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar