onsdag 17 juni 2009

Snedsteg i Malmö


I Malmö träffade jag Elisabet Tapio Neuwirth, som jag har haft kontakt med genom jobbet på olika sätt. Vi har inte träffats så många gånger men vi har kommit fram till att vi har känt varandra i ett tidigare liv, för så känns det.

Nu var det säkert 3 år sedan sist och hon tyckte att jag hade blivit så smal ... åh, rent av mager!! Så jag tog tillfället i akt och firade det hela med en smaskig brownie när vi fikade på Systrar och Bröder. Det var jag väl värd? Om inte annat så för att ni ska förstå att även solen har fläckar, haha!

Den var fantastiskt god till en kopp svart kaffe. Som ni ser i bakgrunden tog Elisabet grädde också, men det tål ju inte jag. Kanske tål jag inte brownie heller men det örat lyssnade jag inte på.

Må så gott!

6 kommentarer:

  1. Oj så gott! Systrar och bröder har jag aldrig varit på trots att det bara ligger ett par kvarter bort. Har hört att de har galet goda brunchbuffér. Och den där kakan såg också mycket trevlig ut :-)

    SvaraRadera
  2. Jamen då måste du ta dig dit någon gång. Brunchen är god men jag har inte varit på den sedan jag började med GI, så kanske är den inte lika intressant längre. Nu kan man ju någon gång festa på en brownie eller så har de en massa mörk choklad som man kan ta till kaffe eller te.

    SvaraRadera
  3. Tack för att du bloggar om snedstegen också. Det känns skönt att veta att även GI-kokboks-författare är mänskliga. Och det var du väl värd :)

    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  4. Tack, tack!
    Ja, snedsteg måste man ha ibland, i alla fall om man ska se GI som ett sätt att leva och inte bara en tillfällig diet. I det långa loppet blir det ändå bra!

    Trevlig midsommar till dig också och alla andra!

    SvaraRadera
  5. Tack för titten hos mig!

    Oh så mkt smaskiga maträtter!! Återkommer och suktar inspiration!

    SvaraRadera