måndag 15 juni 2009

Oj vad mycket mat!


I dag var jag faktiskt ute och sprang på morgonen. Provade Annikas tips om att springa "irriterande" sakta. Detta för att komma igång och hitta det rätta flytet. Och nog sprang jag irriterande sakta bitvis. Men jag kom faktiskt mycket längre än jag brukar göra och även uppförsbackarna "sprang" (haha!) jag uppför. Annars brukar jag gå uppför backarna, men det här kändes faktiskt mer effektivt. Så kanske kan det bli en vana ... kan man kanske inte säga efter en gång men man kan ju önska!

Sedan var jag hungrig när det var dags för lunch, så det blev mycket grönsaker till tonfiskröran. Färsk vitkål, morötter, kokt svart råris som var kvar sedan i fredags och de kokta haricot verts och sugarsnapsen som blev över från i går. Salladen fick lite extra olivolja, vit balsamvinäger och lite salt och peppar. Tonfiskröran är tonfisk + majo + salt och peppar + lime + hackad rödlök + lite hackade soltorkade tomater.

Hoppas att solen har nått till er alla för här lyser den. Kanske får vi en fin avslutning i morgon på skolan!

4 kommentarer:

  1. Jag har också börjat jogga precis har tidigare hatat det då det är såååå jobbigt, men det blir väl bättre för varje vecka som går...?

    Ha en fin vecka
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  2. Jag tror (och hoppas!) att det blir bättre och bättre. Det är min erfarenhet från min förra joggingperiod (som var 95-96 ungefär!!!). Till slut är det faktiskt så att man längtar ut. Vi får kämpa på!

    Kram och ha det skönt du med ... i joggingspåret och utanför!

    SvaraRadera
  3. Jag blir så glad över att jag får möjlighet att inspirera tillbaka! TACK för all inspiration du har gett mig och ger mig i dina kokböcker! (hoppas behöva köpa en utav dom till hösten :) )Ge nu inte upp löpandet - kör samma runda ett par gånger men ta det lugnt så att muskler, senor och fästen hänger med! Det är klart du fixar det här...tänk på alla härliga sommarkvällar du kan möta ute i spåret!.

    Jag skulle vilja fråga en sak....i dina "söta" recept använder du fruktsocker. Är det det du rekomenderar? Vad har du om du vill hetta upp desserten...rekomenderar du nåt speciellt sötningsmedel? Har du provat Stevia? Tänkte passa på att försöka baka lite och exprimentera på semestern. Ha en bra dag! och tack för dina vänliga ord!

    SvaraRadera
  4. Sorry ....hälsningar Annika Knober /www.annikaknober.blogg.se

    SvaraRadera