lördag 13 juni 2009

Långkokt kalvkött


För ett tag sedan fick vi danskt kalvkött av kompisar. Han jobbar i Danmark och hade en arbetskamrat som var hobbybonde och sålde sitt kött på jobbet. Denna biten var nog revben, men det var lite svårt att se när jag tog ut den ur frysen. Jag kokade den i vatten, rött vin, salt och med rödlök i 2 1/2 timme. Det blev gott, men det var nog inte det optimala recepten för den biten. Till det åt vi hummus med soltorkade tomater och sedan svart råris och en sallad med färsk vitkål och avokado. Lite vin att dricka till bara för snart ska jag hämta Tora hos en kompis. De bor en bit bort så jag måste ta bilen. Får ta ett glas när jag kommer hem!

Ha en fortsatt skön helg!

Föresten, vår hamster heter numera Silvia. Svärmor kom på det perfekta namnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar