onsdag 3 juni 2009

Solen skiner fortfarande ...


... men det är mycket kallare. I dag sitter jag inne och skriver septembernumret till Matmagasinet. I går lagade vi maten så därför inga bilder. Vi kunde äta upp det vi lagat men inte fotografera det till denna sida. Hemligt, hemligt!

Köpte billig lax som jag tänkte ugnsbaka i kväll. Men ni kanske är trötta på lax? Får se om det blir en bild!

I dag på lunchen gjorde jag en sallad med belugalinser. De kokade jag i lördags, det blev över och nu stod de i kylen och väntade. De fick sällskap av en halv rödlök, 2 normalstora morötter (råa), 1 avokado och sedan lite pinjenötter, men de är visst inte med på bilden. Färgglatt och gott blev det tillsammans med prosciutto och svarta oliver.

5 kommentarer:

  1. Mycket färg, det ser gott ut.
    Själv har jag kört vilse i Malmö idag, sonen skulle till MAS och kolla ryggen och efteråt skulle vi hitta till IKEA, tog lite tid men efter en lång "sightseeingtur" kom vi rätt.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi, vilken tur att ni kom rätt! När man känner Malmö som sin egen ficka (nästan) låter det onekligen lite roligt. Men man vet ju hur det är när allt ser likadant ut! Själv älskar jag kartor!

    Hoppas det är bra med sonen, är det samma som fick lungkollaps?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Klara!
    Jo, samma son, konstigt att en ska drabbas av mycket. Nu var ryggen okej så vi slipper fler kontroller, själv har jag blivit opererad för scolios och sonen har ärvt mina dåliga gener och har också scolios men inte så mycket så att han behöver någon behandling som tur är.
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Camilla! Skönt att ryggen var ok. J
    a, det hade varit bättre om man bara ärvde bra saker. Själv har jag ärvt min pappas portvinsnäsa ...! ;-)

    SvaraRadera