tisdag 17 mars 2009

På tiden!


Ja, nu var det länge sedan sist. Men jag har ju haft två sjuklingar i familjen, alltså är det bara jag som har varit frisk. Hög feber har det varit men i dag är Tora i skolan igen efter en vecka hemma. Så det har varit lite si och så med rutiner och egentid.

I dag har vi ätit en lunch gjord av det jag hittade i kylen ... ingen nyhet precis! Det blev zucchini som jag köpte när jag upptäckte att den "bara" kostade 29 kronor kilot och inte 69 som den kostat ett tag. Nu blev det en gryta.

Jag fräste hackad lök, skivad zucchini, chorizo i skivor, och en stump falukorv i små bitar. Det fick sedan puttra i sällskap med en halv tetra passerade tomater. Jag brukar köpa I love ECO på ICA, de passerade tomaterna smakar bra tycker jag. Sedan kryddade jag med lite vit balsamvinäger, salt och peppar, gurkmeja och örtagård. Gott och lite hett. I kväll är det kurs och i morgon borde de från radio komma, eftersom det inte var förra onsdagen ... se förra inlägget.

... jag känner mig själv lite krasslig i halsen så håll tummarna för att rösten håller i morgon.

2 kommentarer:

  1. Ser gott ut, nu fick jag lite tips på vad jag kan laga av mina zucchini som hamnade i kylen efter att jag fotograferat dem.
    Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder på din sida Camilla. Gav mig lust att ta en tur till Eslöv för att titta på Medborgarhuset. Finns det inte något också i Landskrona som ska vara i samma härliga stil? Med ett fik? Ja, nu svävar jag i minnenas korridorer ... hoppas det blev något gott av dina zucchinis.

    SvaraRadera