onsdag 11 mars 2009

Onsdagens snabblunch


Idag trodde jag att jag skulle få besök av ett radioteam som ska spela in ett inslag för programmet Meny som sänds i P1. Så jag hade städat och förberett och gömt mina sjuklingar på ovanvåningen. Men så 10 minuter innan utsatt tid blev jag lite osäker ... var det verkligen idag? Jag tittade i min almanacka och upptäcker att det är nästa onsdag de ska komma!! Men nu är det ju städat och fint i alla fall och jag kan pusta ut en vecka. Mentalt känns det också lite bra att ha förberett sig en gång redan, även om jag känner mig lite snurrig. Får väl äta mer fisk!

Innan allt detta hade jag hunnit få i mig en snabb lunch bestående av 2 kokta ägg, majonnäs, gravad lax med wasabi (ilsket grön och säkert med en hel del färgämnen men jag tycket det är väldigt gott ibland! Och mängden som ni ser var så stor så jag blev rensad i hela näsan och det krullade sig upp i hårbotten på mig!) 1 avokado och 1 morot. Gott och mättande och supersnabbt!

4 kommentarer:

  1. Åh, vad snopet! *skratt*
    Men du fick ju städat i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Ja, på det sättet var det väldigt skönt! Och så lite lugnare tillvaro nu när dottern är hemma.

    SvaraRadera
  3. Hej Klara! Kul att hitta din blogg! Din bok Klaras goda GI-dagar har frälst mig på GI-mat. Jättegoda recept! Jag har skrivit ett blogginlägg om det som du gärna får kika på. Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  4. Välkommen hit Linda!
    Jag hoppas snart kunna lägga in lite nya recept. Dottern (och mannen) har varit sjuka nu i hög feber i flera dagar så jag har mest agerat Florence Nightingale, plus att jag börjat känna mig lite risig själv. I går hade vi en bra middag men då var mitt batteri i kameran slut! Men jag återkommer. Ha det fint!

    SvaraRadera