torsdag 5 mars 2009

Kaffepaus


Njuter av lite gott svart kaffe och en skål med mandel (naturell), ett fikon och ett gäng osvavlade russin. Så ska jag väl stå mig två timmar till innan det är dags för lunch.

I kväll ska vi fira Tora som har namnsdag. Hon har fått önska mat och det blir kycklingklubba med örtsås och risotto. Och så tror jag att jag ska koka haricot verts och så får jag göra en sås till eftersom örtsåsen är med yoghurt och crème fraiche. Först ville hon ha vanligt vitt ris, men eftersom jag tyckte att det var lite tråkigt så föreslog jag risotto som vår kompis Mats brukar göra. Jag sa inte att jag tyckte vitt ris var tråkigt, för det är viktigt att hon får vara med och planera. Hade hon inte varit positivt inställd till risottoförslaget så hade det blivit vitt ris. Jag är inte den som är den. Jag har nog aldrig gjort risotto, eftersom GI-värdet är lite högt, hehe! Så vad ni gör, prova inte detta hemma!

2 kommentarer:

  1. Jag gillar att du inte är en fanatiker... Lite övertramp måste väl vara tillåtet ibland.
    Ge Tora en namnsdagskram från mig!
    /Ulla

    SvaraRadera
  2. Nä, fanatiker lär jag aldrig bli. Samtidigt märker jag med tiden att vissa övertramp blir mer och mer ointressanta att ta, och det känns också skönt. Kanske är det en förlåtande attityd från början som gör att det reglerar sig själv.
    Jag ska ge Tora en kram!

    SvaraRadera