onsdag 1 april 2009

Nära till allt


I dag ringde jag till Vårdcentralen för att påtala att jag faktiskt inte var frisk ännu. Ifall de nu undrade. Sköterskan jag talade med tyckte nog inte att jag lät dödssjuk, men tipsade om en spray man kunde ta för att vidga bihålorna. Jag höll med henne om att det bästa är om kroppen själv får återhämta sig och reparera sig, utan mediciner och så. Samtidigt är man ju lite sugen på att känna sig pigg som en mört igen! Nåväl, jag har tur som kan sitta under täcket och knattra på min lilla bärbara. Jag har fortfarande en del text att få ner till den nya boken.

Och det är inte långt till Apoteket, detta är utsikten från mitt arbetsfönster. Ett och ett halvt kvarter till vänster ligger Systembolaget och Hälsokosten och till höger ligger frisören, ICA och Bibblan. Allt man behöver. Inte så vacker utsikt, men man kan inte få allt här i världen!

I köket puttrar rödbetorna och sedan får det bli något med mycket vitlök. Hans pressade i sig 3 vitlöksklyftor till frukost för att bli lite friskare ... så om jag ska kunna ha honom i närheten får jag nog äta lite också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar