tisdag 14 april 2009

Något nytt?



















Ja, möjligtvis rädisorna och kålroten. I dag åt vi lunch på uteplatsen som har sol mitt på dagen. Det var skönt. Jag gjorde äggröra (3 ägg per person och sedan salt och peppar. Steker gör jag i kokosfett) och så delade vi på en avokado och en burk sardiner i tomatsås.

Salladen var delvis från i går. Då skar jag kålrot i stavar (och mig själv i fingret! Hade ont i natt så ja fick ta en alvedon men nu känns det ok) och sedan kokade jag stavarna någon minut, kanske två. Sedan på med lite olivolja och vit balsam + massor med färsk dill och salt och peppar. De kokta morötterna var från dagen innan dess ... hoho, det här blir konstigt! Nåväl, i dag fick det utökas med rädisor och nu är salladen uppäten.

2 kommentarer:

  1. Det såg verkligen ut som en god lunch!
    Hoppas att ditt finger känns bättre..AJAJA!

    SvaraRadera
  2. Hej Klara!

    Det är förenat med viss fara att laga mat... hoppas fingret känns bättre idag.
    AV vilken anledning använder du kokosfett, är det nyttigare än t.ex. rapsolja?
    undrar Ulla

    SvaraRadera