onsdag 29 april 2009

Ägg, morot och kaffe


Frukost utan bröd, det fungerade mest för att jag inte hade något bra bröd hemma. Annars blir jag alltid mer sugen på bröd än ägg. Så jag får väl sluta köpa bröd helt enkelt.

Jag vispar ihop 3 ekologiska ägg med lite salt och så steker jag det i kokosfett, 1 msk kanske. På ganska låg värme i en stekpanna med beläggning. Jag rör hela tiden så att det blir den typiska äggrörekonsistensen. Det får inte blir för torrt. Sedan tog jag lite rostade och saltade solrosfrön ovanpå och åt detta med en ekologisk morot. Ekologiskt kaffe till det!

När jag var liten tyckte jag illa om äggröra. Jag tror det var för att jag alltid fick det när jag kom för sent hem, hade missat middagen och mamma var lite sur. Äggröra går snabbt att göra, men det var aldrig någon trevlig stämning när den serverades ... Nu känns det som att jag har kommit över det!

Läste i tidningen att de skånska bönderna måste ha regn snart, annars blir det skrutt med det som ska växa. Så det känns knappt som att man kan njuta av ännu en dag med sol och 24 graders värme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar