måndag 20 april 2009

Ändrade middagsplaner

Vi skulle in till Malmö och köpa skor till Tora, och min plan var att vi skulle hinna hem och laga mat i lagom tid. Men det visade sig att maken var vrålhungrig eftersom han varit ute och joggat idag! Vår lösning på det hela eftersom vi blev lite snåla och dessutom inte ville gå på Mc Donalds blev falafel. På en parkeringsplats bakom Ö&B.

Ja, solen sken och det var både trevligt och gott. Och pittoreskt var det väl för att det nästan kändes som att man var utomlands. Jag har varit på den parkeringsplatsen lite för många gånger för att det skulle kännas helt nyskapande, min favorit-invandrarbutik ligger nämligen också där. Men vi trivdes och för mig var det en fröjd att se Tora äta en kebab med isbergsallad och fetaost. Rödlöken petade hon bort, men annars kändes det som att tjejen blivit riktigt stor.

Och jag begriper inte riktigt hur man kan äta sig mätt på 80 kronor, för oss alla tre. Ja, jag vill inte veta hur det går till!

Falafel tycker jag kan vara en helt ok snabbmat någon gång ibland.

Som tur var är min ekologiska köttfärs vakumförpackad och vi kan äta den i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar