onsdag 29 april 2009

Lunch ute, fast hemma


I dag satt vi ute och åt lunch och det kändes som mitt i sommaren. Hur länge ska detta hålla på? För mig får det gärna bli lite regn snart så att det kan bli fint sedan nästa helg (7–10 maj) när jag åker till Köpenhamn med mina tjejkompisar (ja, några av dem, ifall det är några av de andra som läser detta!) För jag vågar inte tro att det ska hålla i sig så länge!

Nåväl, tillbaka till maten. Babyspenat i botten, en sallad med hel bulgur, groddar, solrosfrön, hackad grillad paprika, rödlök i små bitar och dressing. På toppen musslor totalt dränkta i hackad dill. Jag tycker om att dölja musslingarna eftersom de ser ganska oaptitliga ut men är mycket goda! Detta gick jättesnabbt att göra eftersom det mesta bara var att röra ihop och smaksätta.

Dessutom är det roligt när jag ska ta bild till bloggen och alltså er, för då blir det lite extra fint på tallriken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar