fredag 10 april 2009

God kyckling och ännu godare sås


I dag köpte jag en lite större Bjärekyckling, de brukar vara goda. Det var nog en majskyckling tror jag. Jag tillagade den i lergrytan, det blir saftigt och gott. Först delade jag kycklingen i mindre bitar så tar det inte så lång tid. Färsk basilika, torkad örtkrydda och olivolja fick följa med + salt. Till detta gjorde jag dinkel-couscous och en supergod sås. Vitkålssalladen var från i går. Förväld och sedan smaksatt med olivolja, vit balsamvinäger och salt och pepper.

Såsen gjorde jag av 3 stora grillade paprikor som jag mixade med några basilikablad. Några skedar från grytans botten, alltså gott kycklingspad. 2 msk olivolja och så lite salt. Supergott verkligen.

Så som ni ser så äter Hans och jag fortfarande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar