torsdag 29 oktober 2009

Bra start på dagen


Bästa frukosten ur mättnadssynpunkt tycker jag är denna. Tre ägg vispas ihop med lite salt och steks till en äggröra. I olivolja så att det blir lite fett där också. En avokado med lite salt och kanske citron om jag har. Någon grönsak, gärna morot, men idag blev det gul plommontomat. Till det en stor kopp svart kaffe och ett stort glas vatten. Sedan står jag mig i 3-4 timmar, ibland längre.

Vissa dagar är jag inte sugen på ägg och då äter jag ofta två grova smörgåsar med leverpastej + gurka och sesampasta + någon fruktig marmelad. Eller avokadomos. Men det står jag mig inte lika länge på!


Så idag var det en bra dag! Och solen skiner här i söder! Utsikt från mitt arbetsfönster.

3 kommentarer:

  1. Jag håller med, ägg är helt oslagbart vad gäller mättnad, jag klarar mig inte utan nu när det är lite kallare!

    SvaraRadera
  2. Förut åt jag havregrynsgröt till frukost men tröttnade så nu blir det fil med flingor.
    Ganska fint väder idag också, jag ska köra Estelle till Svedala idag för hon ska på Halloweenfest, får se om jag kör vilse...
    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera
  3. Camilla: okej, titta in på Nygatan om du behöver hjälp! Eller vill köpa en bok ... ;-)
    Kram!

    Mikaela: Ägg idag med!

    SvaraRadera