måndag 19 oktober 2009

Tur till Grythyttan






I torsdags var det en underbart vacker höstdag och bilresan upp till Nora gick smidigt och ganska kvickt. Vårt lilla hotell, Lilla Hotellet, bjöd på en vacker utsikt över gullig gata och bergen i fjärran. Vi hade en mysig kväll med promenad ner till Norasjön och sedan letade vi efter en trevlig restaurang. Nora har som de flesta mindre orter ett begränsat utbud av matställen och det mesta är av typen pizzeria, grekiskt alt. gatukök. Det blev till slut Stadshotellet och det var väl ingen kulinarisk upplevelse precis.

Det var däremot fredagens lunch på Grythyttans Värdshus, naturligtvis. Vi satt vid långbord tillsammans med andra pristagare och folk från olika förlag. Dessutom hade jag Carl-Uno Sjöblom mitt emot mig och han är en riktig nostalgikick! Jag sa till honom att han påminde mig om min barndom och att jag tyckte det var roligt att träffa honom. Jag vet inte om han blev glad eller bara kände sig gammal ...! Men trevligt hade vi i alla fall.

Sedan var det prisutdelning i kyrkan och vi fick skaka tass med Carl-Jan Granqvist bland andra. Diplom och blommor delades ut och vi kände oss stolta att ha vunnit i en av de största kategorierna. Kategorin hälsa hade 36 tävlande.

Fredagen bjöd på regn, regn och regn så tyvärr tog jag inga bilder alls den dagen.

Nu väntar arbete med nya böcker!

1 kommentar:

  1. Grattis ännu en gång, så roligt för dig!

    Ska du börja jobba med en ny bok nu?

    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera