onsdag 5 augusti 2009

Utelunch fast hemma!


I dag blev det lite sommar här nere i Skåne igen. Hoppas att ni andra också har njutbart väder. Lunchen tog vi ute under parasollet. Det blev gravad lax med blandad sallad. Salladsblad av olika sorter, ganska mycket rädisor i skivor, kokta majskorn, färsk rödlök i skivor, groddar, dressing med olivolja, vit balsamvinäger, salt och peppar och ett snyggt blomsalt jag köpte på Gotland. Blomsaltet var havssalt med lite torkade blommor i, ingen supersensation smakmässigt men lite snyggt och roligt.

Nu ska vi försöka ta lite bilder på mig till pressutskick, så jag ska snygga till mig!

2 kommentarer:

  1. Vilken lunch, helt annat än min tallrik med fil och flingor...
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, och jag tror inte att det tog mycket längre tid att fixa till heller ;-)
    Kram i värmen!

    SvaraRadera