lördag 22 augusti 2009

Tre på en gång




Här kommer äntligen lite nya maträtter. Dagarna rullar på, och rutinerna börjar så sakteliga komma tillbaka. Denna vecka har jag dessutom kommit igång med motionen. Joggade måndag och onsdag och gjorde morgongymnastik tisdag och torsdag. I går fredag hade jag också tänkt jogga men jag bestämde mig för att en rask promenad räckte.

I kväll ska vi på kräftskiva och då ska jag dricka lite vitt vin istället för snaps och öl. Snaps och öl har jag aldrig gillat, så inte är jag ledsen.

Maten ni ser är först gårdagens fisk. Vit fisk i senapssås hade min man önskat sig. Jag tror att det ibland råder lite såsunderskott i den här familjen! Så jag fräste en halv gul lök, spädde med lite vatten, en halv fiskbuljongtärning och sedan skånsk senap, sojagrädde och salt och peppar. Till det potatis för den som önskade. Jag önskade mig bara en hög fräscha salladsblad och en "avokado- och grönabönorsallad".

Därefter kommer ugnsstekt kyckling med hummus, gröna bönor, sparris och kokt rött ris från dagen innan som jag stekt med lök.

Och sist men inte minst falukorv. Ja, jag blev väldigt sugen på falukorv för några dagar sedan, och med lite trevliga tillbehör kan man faktiskt kalla det för en riktigt hyfsad måltid. Hummus i dag också och sallad med rödkål och rödlök + lite fullkornscouscous från dagen innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar