tisdag 18 augusti 2009

Rensa i röran 2


Jag håller på med lite skåprensning. Både i kök och andra rum. Vi flyttar runt, ska lägga nytt golv i två rum och sedan ändra lite på vem som ska vara i vilket rum. Tora ska få ett jättestort lekrum och jag ska få sitta i hennes gamla lekrum som är en affärslokal egentligen. Detta innebär att vi för tillfället har två tumma rum på nedervåningen och två överfulla. Lite har jag lyckas slänga och om några veckor ska jag ha loppis i garaget med en kompis. Jag dristade mig till och med och sa till Hans i går: Skjut mig om jag köper en pryl till. Ajaj, vi får se om jag överlever detta!

Rensningen kom också till frysen där jag hittade en god kalops som svärmor lagat. Detta blev middagsmat i går kväll. Tur att vi kan sitta i vårt fina uterum i garaget och äta ett tag till. Kalopsen var god tillsammans med bönsallad och rödkålssallad. Lite oliver också.

Jag tog en joggingtur i går morse och nu på morgonen blev det rygg- och magträning med en dvd från iform. Kändes ganska effektivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar