fredag 7 augusti 2009

Fredagens måltider



Lunchen var ett hopplock. Jag kom att tänka på att det är väldigt bra för miljön när man först tittar i kylskåpet när man ska laga till en måltid. Sedan behöver man ju ha fantasi för att kunna sätta ihop de olika råvarorna. I dag var det inte så svårt eftersom det blev en slags sallad. Räkor från igår, lite sill, var sin potatis, salladsblad, kokta rödbetor från förrgår, liten kokt morot från gårdagens middag och sedan ganska mycket råa morötter i slantar. Olivolja och vinäger ringlade jag ovanpå och så några ringar med färsk rödlök.

Till middag gjorde jag musslor kokta i vin. Lök och vitlök fräste jag först och sedan på med vitt vin och musslorna. Fullkornscouscous med olivolja, färsk koriander och till det lite wienerkorv gjorde även dottern glad.

Trevlig helg önskar jag er!

1 kommentar:

  1. Åh, musslor som är så gott, det var länge sedan vi åt det.
    Idag blir det kräftskiva här med mina föräldrar, ska testa att göra en västerbottenpaj för första gången fast jag längtar mest efter efterrätten som blir blåbärspaj.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera