onsdag 2 februari 2011

Allt på en gång!






Jag har varit ganska duktig på att fotografera maten men sämre på att uppdatera bloggen. Så här kommer allt på en och samma gång!
Överst en köttbit som jag strimlade och fräste tillsammans med en halv rödlök och lite rödkål. Mums!
Sedan en kvällsbild, de blir aldrig riktigt snygga. Vi gjorde kycklingklubbor i ugn och till det åt jag broccolimos och en basilikasås. Ingen snygg tallrik men snabbt att laga till. I broccolimoset hade jag lite crème fraiche, och salt och peppar.
Därefter köttfärssås med keso och avokado.
Ytterligare en kvällsbild, gårdagens hamburgare. Jag köpte färdiga i kyldisken, de innehåller inte så mycket tillsatser, nästan inga alls. Till det sallad, tomat, rödlök, oliver, avokado, majonäs. De andra i familjen hade bröd men det är inget jag saknar.
Sedan kommer ett grönt hav med lite kött i bakgrunden. Det var en mycket god köttbit som jag stekte hel och sedan skivade. Som sagt, mycket god men inte så vacker på bild. Så därför blev det en bild där den är lite i skymundan. En ostbit till det!
I kväll blir det lax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar