torsdag 17 februari 2011

snabbmat



Hade köpt kassler. Kassler är antagligen inte det bästa köttet, det kan jag tillstå. Men emellanåt är det smidigt och enkelt att ta till. Det är ändå bättre än Mc Donalds och ingen kan vara perfekt! ;-)

Jag åt surkål, avokadomos och grönsaker till mina skivor och de andra fick dessutom råstekt potatis. Stekt i mycket smör så att GI-värdet i alla fall skulle bli lite bättre.

Surkålen jag hittade är ju också en förträfflig snabbmat! Bara att ta ur burken och sedan äta som den är eller värma lite. Jag blev väldigt sugen på en annan köttprodukt som jag försöker att inte äta alltför ofta, men som är ok om man hittar en med lite högre kötthalt – korv. Så i kväll blir det nog det, korv med surkål och lite andra grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar