fredag 20 november 2009

Torsdagens händelser





Jag kom aldrig till IKEA, men jag var bara några hundra meter bort. Det får bli en annan gång ganska snart. Hade att göra på Ilva (möbelvaruhus, danskt, så det kanske inte finns överallt), Stoff och Stil (tygaffär, också danskt). På Coop forum på Jägersro har de en jättefin fiskdisk så jag handlade där. På avdelningen för utländska varor fick jag köpdille och därför kom jag hem med en hel hög roliga saker. Det var misopasta, gari, wasabi och sushiris, allt i japanska förpackningar. Lite marockanskt och annat. Jag försöker hitta saker utan smakförstärkare och för mycket konstiga ingredienser. Kokoschipsen ska vi prova i kväll.

När jag kom hem efter min shoppingtur åt jag lax med gari och wasabi och sedan gjorde jag en snabb soppa med morot, purjolök, vita bönor och kokosmjölk.

En trevlig helg till er!

3 kommentarer:

  1. Ah, det där bruna fatet är en av mina favoritserier vad gäller vardagsporslin, underbart vackert!

    SvaraRadera
  2. "Spisa Ribb" av Stig Lindberg. Vi ropade in en hel servis på auktion för ca 12 år sedan, innan det blev riktigt populärt. Nu har jag nästan tröttnat men antagligen kommer den alltid att vara en favorit. För tillfället är jag väldigt förtjust i lite äldre med blommotiv och lite kinainspirerat. Det finns mycket fint i second hand!

    SvaraRadera
  3. Jag shoppar också en del uddatallrikar på tradera också, finns så mycket kul där!

    SvaraRadera