torsdag 19 november 2009

Frukost i lampans sken


Ägg mättar förträffligt bra, men ibland måste jag vänta ett par timmar på att äta det. Är helt enkelt inte sugen på det klockan 6 på morgonen. Då brukar jag istället ta en liten fullkornsmacka till mitt kaffe och sedan äter jag äggröran vid 8- eller 9-tiden kanske. Ja, jag har det bra som jobbar hemma. Inser att alla inte har denna möjlighet.

På fullkornsmackan har jag ibland leverpastej och krispig ättiksgurka. I dag blev det jordnötssmör.

Bilden är inte så snygg. Men det var inte mycket dagsljus så dags.

2 kommentarer:

  1. Nu önskar jag verkligen att jag bodde granne med dig, jag har aldrig lust att tillaga lunch till mig själv, oftast blir det en torr macka eller rester om det finns från dagen innan.
    Igår var vi utan internet hela dagen, jisses vad handikappande och frustrerande det var.
    Hur var nya IKEA?
    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, som min granne hade du haft det toppen!

    Utan internet måste vara karaktärsdanande i dessa nya tider!

    IKEA får vänta till en annan gång, men jag såg det på håll. Hade nog med Stoff och Stil och Ilva. Dessutom vill Tora gärna till IKEA, hon har hört om leklandet, så det får bli med henne.

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera