fredag 6 november 2009

Oj vad mycket gott jag hade i mina gömmor!


Hittade rökta musslor och en aubergine som verkligen låg och nynnade på sista versen. Aubergine hamnar lätt i min shoppingkorg men sedan är det svårt att ta tag i den. Tittade på ett avsnitt med Paolo där han lagar mat med sina fastrar och där sa han att det var viktigt att salta den och låta vätskan komma ut. Det fanns en besk smak som inte var så angenäm. Den var dessutom lättare att steka. Jag stekte den tillsammans med lök och sedan lite av oljan som de rökta räkorna hade i sin burk. Fullkornscouscous fanns det kvar sedan middagen i går så jag tillsatte lite av det samtidigt med räkorna. Massor av hackad färsk dill som också behövdes ätas upp.

Jag vet inte hur det är med er men jag blir helt salig när jag luktar på dill! Sommar och Sverige så det svämmar över i hjärtat.

Rödkålssallad med olja, vinäger, salt, peppar, granatäpplekärnor och pumpafrön. En halv avokado.

I'm in heaven.

Bilden blev inte jättesnygg, jag hade någon konstig inställning såg jag ... när jag hade ätit upp.

Ni som bor i närheten av Stockholm kan se mig laga mat i morgon på Hälsomässan i Älvsjö. Mellan 12 och 13. Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar