torsdag 26 november 2009

Lunch och Matmagasinet




I dag blev det inte någon fotografering så jag passade på att använda lite ingredienser som blivit över de senaste dagarna. Då är det naturligtvis smidigt med en soppa. Det blev morötter, rödbetor, rödlök och grönkål. Jag fräste löken och tillsatte sedan lite vatten, därefter rödbetor i små bitar, morötter, mer vatten. Salt, peppar, lite vinäger. Smaka, smaka. Grönkålen fräste jag först i olivolja i en teflonpanna. Jag hade ganska mycket olja så den blev delvis nästan lite friterad. Mycket gott faktiskt! Sista minuterna la jag över grönkålen i soppan och blandade runt. De två ugglorna (salt och peppar) från Lagerhaus fick också vara med.

Till lunchen kunde vi bläddra i nya numret av Matmagasinet. Och som vanligt är mina sidor snyggast! ;-)

Må så gott!

1 kommentar:

  1. Hann du med att njuta av solen den lilla stund som den visade sig?
    Jag åkte till Lomma imorse och fick en härlig timme med solsken men sedan rullade molnen in igen.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera