tisdag 3 november 2009

Lunch i all hast


Hade inga direkta planer på lunch men när klockan närmade sig 1 så började jag tycka att det var dags. Jag hade lite botaniska aktiviteter i kylskåpet och hittade rödkål, rödlök, morötter (–förståss!), sugar snaps, kikärtor på burk och bacon. Först fräste jag löken och spädde med vatten. I med strimlad rödkål och en morot i slantar. Koka, koka, koka. Vatten så att det precis täcker och sedan blir det vackert rosa kokvatten. Sista minuterna får sugar snapsen koka med tillsammans med kikärtor som jag hade på burk. Baconen klippte jag i små bitar och de stekte jag i deras eget fett. Brukar låta de ligga på lite hushållspapper när de stekt färdigt, så blir de knapriga.

Foto Hans Desser

1 kommentar:

  1. Hej Klara!
    Vad kul att du blev glad av att träna, det blir jag också för det mesta. Jag tränar 40 minuter styrketräning och sedan 40 minuter kondition på crosstrainer eller cykel och sedan blir jag så förbaskat hungrig resten av dagen...
    Jag har precis gjort en fantastiskt god soppa, kan knappt vänta tills det är dags att äta kvällsmat, hittade ett recept på arla, potatissoppa med svamp.
    Din lunch ser god och färgglad ut
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera