onsdag 16 september 2009

Long time!



Nu var det ett tag sedan, men här är jag igen. I helgen var det mest ätande av andras goda anrättningar! Skönt ibland, speciellt när det smakar finfint! I fredags var det mina föräldrar som bjöd på middag (fläskfilé, kantareller, god sås och grönsaker) och sedan avslutade Hans och jag kvällen med ett glas vin i Kulturens trädgård innan det var dags för föreställning på Lunds Stadsteater. Vi såg en helt underbart skön och knasig humorföreställning med "Klungan" – Det är vi som är hemgiften. Har ni möjlighet att se dessa skäggiga killar så gör det!

På lördagen var det dags för 50-årsfest. Peter, födelsedagsbarnet, hade lagat libanesisk buffé. och det var ju precis i min smak! Sedan dansade vi i flera timmar och jag la nog inte huvudet på kudden förrän klockan 4.

Söndagen blev det också bortamat, eftersom Emma och Greger bjöd på grönsakssoppa med bönor och köttfärs. Hans fotograferade deras söta flickor och vi fick även hem vår fina flicka som spenderat mer än ett dygn hos dem.

Bilderna ni ser i detta inlägg är mangold som jag sedan fräste i kokosfett och blandade med riven vitlök, sojagrädde (går naturligtvis bra med vanlig grädde), salt och peppar. Till det kokta vaxbönor och rökt nötkött i tunna skivor. Detta åt vi i torsdags!

I dag är Tora hemma med halsont och jag känner mig också en smula infekterad. Vi får se var det hamnar.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Då missade jag en bra föreställning i Stockholm men å andra sidan tittade vi på Anne Franks Dagbok på kulturhuset och den var också jättebra.
    Jag åt också libanesiskt i lördags, det blev en meze med 16 olika rätter, fantastiskt gott!
    Krya på er
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, meze är helt underbart!
    Anne Frank får mig att tänka på historien om när Jerry Hall (en gång gift med Mick Jagger) spelade dennes rollfigur på Broadway eller något liknande. Hon var så dålig så när Gestapogubbarna kom in på scenen ropade publiken: - Hon är på vinden!!!

    SvaraRadera