onsdag 9 september 2009

090909


Ja, idag är det ett speciellt datum, men jag tycker dagen känns ganska vanlig trots allt. I morse tog jag en joggingtur. Min vanliga tur är ca 4 km. Den springer jag på ca 25 minuter. Det är inte jättefort, men häromdagen insåg jag att jag på gymnasiet sprang 2 km på 25 minuter. Hahaha, ja, jag kan ju knappt ha sprungit hela tiden ens en gång. Jag har ett minne av att jag var totalt omotiverad, ganska obstinat och rädd för att bli andfådd. Så man kan väl säga att jag har spottat upp mig sedan dess.

Jag kände mig lite stel i dag eftersom jag i måndags både joggade på morgonen och var på gympa på kvällen. Trots att jag har tränat lite grann senaste veckorna så har jag träningsvärk från måndagens armhävningar och sit-ups. I kväll är det dags för veckans andra gympapass. Så i morgon kanske jag får ringa Stadsbud för att komma ur sängen.

Dagens lunch var vegetarisk, eftersom jag försöker sträva åt det hållet. Zucchini, lök, vitlök, hemgjord tomatsås (rest), hemgjord paprikasås (rest), morötter fick koka ihop så att grönsakerna blev mjuka. Kryddade med salt, peppar, vit balsamvinäger och färsk salvia. En klick hummus (rest) och en klick av svärmors pesto (rest). Rostade pinjenötter.

2 kommentarer:

  1. Det var inte jätteinspirerande turer man tvingades ut på i skolan, jag minns dem med skräck, en kollektiv förlamning som drabbade klassen. Nu idag tog även jag upp löpningen faktiskt, och det gick riktigt bra. :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, skolgympan på gymnasiet var inte så lyckad, sista året snackade gympaläraren allvar med mig "kommer du på hälften av lektionerna så får du en trea (G) i betyg", det tyckte jag lät bra, hälften av lektionerna var ju inte så illa...Vilken skillnad mot idag då jag tränar tre dagar per vecka!
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera