tisdag 2 februari 2010

Varma tallrikar


Ja, i dag fick jag värma tallrikarna innan jag la upp omeletten. Vi har bara 15 grader i köket så porslinet är iskallt! Vi lever mesta delen av vår tid på ovanvåningen. Där har vi i alla fall 21-22 grader. Nu har vi även satt ett bord framför vårt trekantsfönster där vi kan äta middag på kvällen. Och lunch när vi är hemma.

Så det blev en omelett där jag först stekte en gul lök i skivor. På medelvärme så att den blev mjuk men inte fick färg. Sedan 6 ägg till 2 personer, lite salt och peppar. Kokta gröna bönor med vinägrett och en klick humus.

Nu snöar det lite runt, runt utanför fönstret. Jag känner mest för att krypa ner i sängen faktiskt och inte kliva upp förrän snön är borta!

1 kommentar:

  1. Hej Klara!
    Det blir nog till att gå upp och skotta idag, ska du ligga tills snön är borta är jag rädd för att du får ligga riktigt länge...
    Barnen trodde att de skulle slippa åka till skolan eftersom pågatågen var inställda, så stannar öresundstågen...gissa om de blev besvikna.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera