onsdag 10 februari 2010

Gårdagens - två av fyra



Först ett mellanmål. Åt tidig frukost som inte var så stor, d.v.s. sojayoghurt med kokosflingor och valnötter. Så på förmiddagen kände jag att jag behövde lite påfyllning. Tog ett ägg och vispade ihop det med ca 1/2 dl kokosflingor och ca 3 msk kokosmjölk. Lite malen kardemumma och lite vaniljpulver. Stekte i olivolja. Först hällde jag ut hela smeten i min teflonpanna, men efter ett tag samlade jag ihop den till små plättar. De blev härligt gyllenbruna och goda.

Lunchen bestod av en perfekt stekt laxbit, med bara lite salt och peppar. Men jag började med att fräsa gul lök och strimlad vitkål i olivolja. Lite vinäger och lite kokosmjölk i det också. Salt och peppar och hackad rucola. Fräset hade lite tuggmotstånd och var jättegott.

På kvällen gjorde jag egna köttbullar som serverades med spagetti (inte jag) och sås med crème fraiche. Jag tog dock mosad avokado som "sås" och så hade vi kokt broccoli, tomater och morotsstavar.

Det var den matdagen!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Sökte på gi och blogg och hamnade här hos dig. Jag bestämde mig efter jul för att komma igång med hälsan igen, efter att ha legaat på latsidan efter mina två barn. Jag fick en superbra GI-bok av min syster för ett tag sedan och började läsa den igen. Hittade massor av spännande och gott. Och gissa, insåg nu för ett par minuter sedan att det ju är du som skrivit den.
    Jag har faktiskt skrivit om din bok, Klaras GI-kokbok på min nya blogg.

    hanna.fornhem.se

    Idag ska jag fortsätta laga nåt gått. har bestämt mig för att laga alla dina recept, en gång under året.

    MVH Hanna

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra att du gillar min bok! Då kommer vi ses här i fortsättningen också!

    Må så gott!
    Klara

    SvaraRadera