onsdag 3 februari 2010

Färgglad chili-con-korv


Skär en gul lök i båtar, ett par smakrika korvar i slantar och riv två stora morötter grovt. Fräs i olivolja så att det blir lite halvmjukt. Tillsätt en burk sköljda bönor. I dag blev det "blandade" för att jag inte kunde bestämma mig helt enkelt. 1 dl passerade tomater hade jag kvar sedan gårdagens middag. Krydda med salt och peppar. Jag tog också lite "falafelkrydda". Det var bland annat koriander, spiskummin och nejlika. Lite färskriven vitlök precis innan servering och en skvätt vit balsamvinäger.

Denna skapelse går naturligtvis bra att göra utan kött.

Lite salviablad på toppen.

I dag har jag haft kontakt med Saltåkvarn, eftersom jag förmodligen ska ha lite av deras produkter i min affär. Det går så sakteliga framåt med den och jag hoppas bli färdig andra veckan i mars. Då hoppas jag att snön är väck, annars får jag köpa fler mattor eller lägga in klinker eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar