måndag 15 februari 2010

Dagens på Nygatan


Ännu en helg har susat förbi. I fredags var Åsa här och vi hade lite plockmat. Lufttorkad skinka, god sallad med avokado och pinjenötter, kronärtskocksbottnar skivade och lagda i vinägrett. Sedan gjorde jag en risotto och jag tog lite av det. Sedan blev det Let's Dance.

Lördagen var lugn och på kvällen åt vi kycklingklubbor. Jag hade gjort pasta, en stor sallad och en god tomatsås. Jag skippade pastan och det gick bra att äta sallad och tomatsås! Lite glass till efterrätt eftersom det var lördag.

På söndagen blev det en tur till Köpenhamn. Hans kusin Pernilla ställde ut på Modemässan och vi hjälpte henne med lite praktiskt kring nedplockningen. Vi avslutade med en middag i närheten. Jag tog tapastallrik men fick också hjälpa Tora med hennes grönsaker. Sedan susade vi hem över bron. Tänk vad smidigt det är. Det tar en halvtimme för oss att komma till Byen.

I dag till lunch blev det gryta med lök, zucchini, wienerkorv, morot, kikärtor och ekologisk bujong.
Foto: Hans Desser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar