torsdag 11 februari 2010

Broccoli och dill tillsammans


Gjorde ett gott mos med kokt broccoli och en massa dill. Hade dill till fotografering till nya boken (omslag) och just dill har ju en förmåga att tappa stilen snabbt. Så fort man tar ut den ur kylen början den slakna, för att inte tala om när man skurit av den från sina rötter. Jag lät den ligga i iskallt vatten nu på förmiddagen och sedan mixade jag den med den kokta broccolin. Pressad lime och lite kokosmjölk. Går bra med lite grädde eller crème fraiche också. Eller bara lite av kokspadet. Salt och peppar.

Stekt laxkotlett, en halv avokado och lite bönsallad som var kvar sedan i går.

Nu lite formgivning!

Camilla frågar hur det går med butiken. Så sakteliga framåt faktiskt, planerar att öppna portarna i mitten av mars!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Härligt väder idag också, hoppas att det håller i sig över helgen. Jag har precis förberett desserten som vi ska bjuda våra gäster på imorgon, tänkte överraska med tre små desserter. Det blir pannacotta med lite passionsfrukt, chokladmousse med en liten klick grädde och en liten fruktsallad med en minikula vaniljglass, det hörs väl att jag älskar efterrätter!
    Det ska bli spännande att se din lilla butik.
    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera
  2. MMMMMMMmmmm, det låter gott! Jag älskar också desserter, men är nuförtiden mer kräsen.

    Ja, du får komma till min butik sedan när jag öppnat!

    Ha det fint
    Kram!

    SvaraRadera