måndag 8 februari 2010

Vad är det som ligger under salladen?


Jo, en väldigt god omelett. Men massor av mjukstekt gul lök. Den blir härligt mild och söt i smaken. Att steka den på medelvärme och tillsätta lite vinäger är ett enkelt sätt att få den bra. Två ägg per person, lite salt och peppar naturligtvis och lite smulad fetaost. Tog också några strimlade, soltorkade tomater. Lite kycklingrester från fredagens middag, en mini-bönsallad och så massor av god rucolasallad.

Ny vecka, nya tag!?

Jag har bestämt mig för att försöka göra Blossoms poweryoga måndagar och onsdagar, på morgonen. På fredagar har jag ju lärarledd klass. Tisdag och torsdag är planen att ta en promenad, eller ett yogapass om vädret är alltför dåligt. Måndagens pass är avklarat, och jag är faktiskt förvånad över hur lätt det var. Det var ett tag sedan jag följde just hennes program och jag hade blivit smidigare sedan sist. Övning ger färdighet sa min mamma alltid! Ett härligt uttryck att både älska och hata!

Jag har alltså skippat mina kvällsträningar. Helt enkelt för att det tar emot så in i vassen att komma iväg på kvällen när det är mörkt och kallt. Kanske hoppar jag på till hösten igen.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Nä, Pingpongkingen har jag inte sett, tror att vi skulle hyra den en gång men sedan blev det en annan film istället, svårt att få fem viljor att gå ihop alltid.

    Bra sagt att övning ger färdighet och visst stämmer det, jag var så otroligt dålig på att laga mat för femton år sedan men nu känner jag mig ganska säker i köket, gillar att experimentera och att prova nya recept fast jag följer aldrig dem slaviskt.

    Hur går det förresten med din lilla butik?

    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag skulel gäran vilja få kontakt med dig, så du får gärna maila mig på lisa.sahlin@adtail.se

    Tack

    Mvh

    Lisa Sahlin

    SvaraRadera