fredag 19 mars 2010

Jag och mina varor


Känner mig hyfsad sams med "Mina varor", känns som att de i alla fall denna månad speglar mitt matintag. Juice köper vi mest när det är middag med barn i faggorna (istället för läsk som det blir när vi har riktigt stor fest en gång om året och då mest för att det ska blandas drinkar) och nudlar äter vi ibland när 90-talesnostalgin är stor. Det är ju inte så GI-mässigt. Då wokar vi och häller på smeet-chili och äter med pinnar. Ofta är det när dottern är på annan middagsbjudning för hon ser inte riktigt tjusningen i detta. Men annars, bönor, linser, sardiner, tomatpuré. Helt ok!

Nu väntar en fredagskväll med Fredrik Lindström på AF i Lund och en hel helg med svärföräldrar, tillrest svåger, Toras kusiner. En utflykt till Halmstad för att fira min yngsta kusin som firar de 50! Och så fyller svärmor år i morgon också.

Lyckades få magsjuka av hallonen från Euroshopper, kanske har ni läst om att dessa ska dras tillbaka. Nu är jag nästan bra i min lilla mage, men jag tror inte att de får följa med hem fler gånger. Hur billiga de än är!

Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Hoppas att helgen var bra.
    Tänkte bara höra om du har öppet i din lilla butik på torsdag, tänkte nämligen försöka hinna med att titta förbi.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Affären är öppen på torsdag mellan 12 och 20 (eftersom vi nu ska ta emot och lämna ut ekolådor från Mossagården, men denna vecka är det nog bara vår egen!)

    Jag laddar kaffekokaren ... eller tekitteln!
    Välkommen!

    SvaraRadera
  3. Utländska (polska) hallon funkar om man hettar upp dem. Caliciebakterierna dör då. Annars blir det till att hålla sig till de inhemska.

    SvaraRadera
  4. Ok Suzanne, tack för tipset, men det känns ju ändå ganska oaptitligt ... Då håller jag mig nog till de svenska.

    SvaraRadera