måndag 1 mars 2010

Bloggkoma

Ursäkta min frånvaro. Vi hade sportlov förra veckan så jag hade ju fullt upp med att jogga, åka skidor, simma ... nä, jag bara skojar! Hann med ett yogapass, en skridskotimme på Lunds is och lite cykling i går. Ja, för nu är nästan all snön borta här hos oss! I alla fall så att man kan cykla nästan överallt och i går förmiddag när solen sken var det riktigt härligt! Men vi ska väl inte ropa hej ännu, inte ens vi här 18 km från sydkusten.

Klaras GI-mat ligger som nummer 8 på Bokus nu när det är bokrea, det är också härligt! Beställ ett ex du också om du inte redan har ett. Kan vara Ingalill Mosanders förtjänst. Hon skrev i Aftonbladet att just den boken var den bästa GI-boken. En dam med riktigt god smak.

Nåväl, vad gjorde jag förra veckan? Ja, det var fotografering till Matmagasinet och några bilder till nya fiskkokboken. Och det var en del funderingar kring denna veckas aktiviteter. Det hela börjar i morgon då jag föreläser på biblioteket i Veberöd. Så om du befinner dig i närheten är det bara att ringa och boka en plats.

På torsdag och lördag lagar jag mat på Hem & Villa-mässan i Malmö. Välkommen dit också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar