tisdag 23 mars 2010

Enahanda?


Vid det här laget har ni sett en och annan äggröra och omelett på mina lunchbilder. Är det väldigt tråkigt? För jag känner inte själv att det är tråkigt att äta det, och jag har ändå en känsla av att jag varierar tillbehören. Och det går ju så snabbt att fixa denna lunch. För att inte tala om att jag håller mig mätt länge.

I går gjorde vi matmagasinfotografering och i Malmö hade jag hittat lite roliga produkter från Renée Voltaire. På salladen ser ni nori-krinklar. Det är helt enkelt samma sjögräs som ingår i det svart-gröna papper som ingår i sushirullarna. Fast här är det hopskrynklat och i små bitar. Har man då det på en sallad med avokado kan man nästan känna det som om man äter sushi. Tora tyckte att det smakade som gammal salt fisk, men det är ju gott! Tyckte jag.

Köpte också svarta sesamkex och golden incaberries som var supersyrliga och goda torkade bär (skulle vara intressant och veta vad det är egentligen så det får jag googla på). De ligger också på tallriken, på äggröran.

Om du inte har någon affär i din närhet med hennes produkter så kan du beställa på Renée Voltaire.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar