tisdag 9 mars 2010

Äta bör man!


Känner mig lite stressad dessa dagar. Tänker mig att affären ska bli invigningsklar till på lördag och än återstår det mycket. I dag blev lunchen senare än vanlig, men ack så god! Och vacker!

En lagom stor portion spagetti med tonfisksås (till två: 1 burk tonfisk i vatten, 1 röd lök, lite fiskfond, knappt 1 dl sojagrädde, salt och peppar + lite hackad rucola).

Till det en nyhet som jag blev tipsad om av Annika.

Hon skrev förra veckan (tror jag) om edamamebönor som man nu kan hitta i ICAs frysdisk. Jag kunde visserligen inte hitta de hos min ICA-affär, men efter ett litet samtal med frysansvarig tog det endast ett par dagar innan de låg i disken. ICA selection är märket. Man kokar dem med skidan på och sedan pluppar man ut den goda, goda, gröna sojabönan. Smaskens!

I eftermiddag ska vi ha en liten begravning eftersom vår söta hamster Silvia somnade in i går kväll. Hon var världens sötaste och mest sociala och det är konstigt att man kan sakna en liten varelse på knappt 200 g.

Foto: Hans Desser

6 kommentarer:

  1. vad är det för affär? vart ligger den? nyfiken!

    /Isabelle

    SvaraRadera
  2. Affären ligger i mitt hus på Nygatan 6 i Svedala (2 mil från Malmö om du är helt lost). Jag ska sälja mina böcker, smycken och annat jag gör, matnyttiga presenter och varor från Saltå Kvarn.

    I morgon skriver jag ett inlägg med mer info!!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kul att affären är på G, ska bli spännande att besöka butiken och få träffa dig i verkligheten.
    Tråkigt med hamstern, hoppas att det blir en fin begravning
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du är välkommen Camilla, ska bli kul!

    Begravningen var fin och ganska odramatisk. Efteråt skulle Tora och hennes kompis "be guds tjänst" ... okej?
    Men jag saknar henne faktiskt.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. För många år sedan hittade förskolebarnen en död koltrast på gården. Vi visade hur man gjorde en fin begravning med liten grop, blomma och annat. -Sen brukar man sjunga något vackert som avslutning, förklarade vi pedagogiskt. Har ni något förslag?
    -Ja må han leva, ja må han leva, sjöng en liten kille högt och med stor inlevelse!

    SvaraRadera
  6. Suzanne: Hojhoj, det var både gulligt och roligt! Och ganska tänkvärt!

    SvaraRadera