tisdag 23 november 2010

Frukost klockan 11


Eller egentligen min andra frukost. Det är inte så ofta jag är sugen på ägg och skinka klockan 6 på morgonen, så ofta blir det en kopp kaffe och idag tog jag en liten skål med naturell yoghurt och All-bran-"pinnar" som Tora kallar det för. Det är ju mycket fibrer, visserligen lite socker tillsatt, men jag brukar inte ta mer än ett par matskedar.

En rolig historia som gäller den flingan är från en barndomskompis. Hennes son sa när han satt och åt sådana på morgonen - Är det trä? Utan minsta antydan om att sluta äta dem eller att det var något konstigt om så varit fallet. Det tycker jag är humor! Själv älskar jag sådant som smakar lite trä.

Klockan 11 blev det så dags för äggröra, kokt skinka och lite rucola. Då smakar det gott och lunchen blir kanske inte förrän klockan 14-15. Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar