måndag 1 november 2010

En lyxig lunch en måndag


Hade ärenden till Malmö och åt inte lunch förrän klockan 2. Hade ätit frukosten halv 9 kanske och inget emellan. Var inte jättehungrig ens klockan 2 faktiskt. Lite dofter lockade mig visserligen när jag gick förbi falafelkiosken vid centralen, och någonstans luktade det så gott av vitlök. Så då började jag fantisera om min köttbit jag skulle steka till lunch!

Jag hade nämligen en skiva entrecôte över sedan i helgen och den skar jag nu i strimlor. Skar också en gul lök i båtar och två vitlöksklyftor i skivor. Hettade upp olivolja i en panna och sedan fräste jag det hela. Någon dryg minut tror jag att det tog. Salt, peppar och sedan la jag upp det på rucolasallad. Några små tomater och lite pecorinoost. Jag hällde lite balsamvinäger över det hela och sedan var det bara att njuta.

Behöver jag säga att det var gott?

På kvällen kokade jag sejfilé. Den kunde ha fått en minut mindre, men det var hyfsat ok. Tora fick sås till men jag nöjde mig med ajvar och avokadomos. Låter kanske lite konstigt, men det var gott. Tomater till Tora och pasta. Nu känner jag att perioden då jag inte kan ta en bild på kvällsmaten har börjat! Nattsvart vid halv 6.

Till kvällsmys blev det två rutor mörk choklad och ett litet glas vin. Det var inte riktigt planerat, så vi får se hur det ser ut i morgon på vågen.

1 kommentar:

  1. Fin blogg. Fina bilder. Kolla gärna in min blogg :). LYCKA TILL med allt :). http://jannicaaenneby.blogg.se

    SvaraRadera