tisdag 16 november 2010

Bättre och bättre


Senaste veckan visade resultatet ett kilo minus och det tackar jag för. Har varit lite striktare och rört på mig lite mer. Så nu har jag tagit lite drygt ett halvt kilo i veckan de senaste tre. Jag är nöjd. Får inse att jag trots allt inte har jättemycket extrakilon så de sitter nog lite hårdare. Eller, hårda och hårda, en del av dem är ganska lösa!!

Mitt mål är att bli av med ytterligare 2 innan jul.

Träningen har bestått i ett pass gympa i veckan. Plus en timmes rask promenad ca 5 ggr i veckan. Ibland hinns det inte med. Gympan känns lite jobbig när jag äter lite kolhydrater, så då försöker jag äta lite bönor eller så den dagen. Promenaderna är det däremot inga konstigheter med. Ibland tar jag bara något lite på morgonen (t.ex. lite sojayoghurt med havrekli + kaffe) för att sedan äta till exempel äggröra efter promenaden.

Jag har ätit en eller två frukter om dagen. I helgen åt jag några små knäcke och jag hade också lite mer ost. Lite vin blev det också. Tycker på något sätt att det är bättre att njuta lagom och sedan att viktminskningen går lite långsammare. För som det är nu trivs jag bra och mår fint. Antar att det kommer att gå bra så länge jag inte blir bortbjuden eller måste ut och resa! På lördag ska jag förmodligen ut och äta på restaurang, men då är det ju lättare att välja själv.

På bilden ser du lättkokta haricot verts med lax, rödlök och lite chili. Tog även japansk soja som smaksättning. Blev lite wok-känsla.

1 kommentar: