måndag 3 maj 2010

Njutning till lunch


Enkelt, snabbt, billigt och supergott!
3 ägg per person. Några små delikatesspotatisar som var kvar sedan i går. 1 gul lök och 1 röd. Först skivade jag lökarna och potatisarna och fräste i pannan. På med lite vinäger. Sänkte värmen och hällde i ägg som jag vispat upp lite och blandat med salt och peppar. Sedan fick det stå och bli färdigt och jag rörde lite då och då så att äggstanningen kom ner till botten av pannan.

Salladsblad, var sin avokado och lite edamamebönor som också hade blivit över.

Mums!

Ps, eftersom jag inte åt äggröra till frukost så tyckte jag att denna lunch passade bra. Annars kanske det hade blivit lite enahanda! Eller inte!. Ds

4 kommentarer:

  1. Åh, nu blev jag hungrig igen!
    Blev det något gott av ramslöken till valborg?
    Jag var och tittade till ramslöken i slottsparken igår men den har inte börjat blomma ännu.
    Tänkte på dig igår när jag såg reprisen av trädgårdsfredag som är inspelat i en kolonilott, hur går det för er? Har det börjat växa något än?
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det blev en god paj med lök och ramslök i fredags. Den blev god och all ramslök gick åt. Hans har planterat det vi *hrm* upp på kolonin och kanske blir det något nästa år. I går var jag på kolonin i tre timmar och grävde upp en kubikmeter maskrosor ungefär. Snart får jag väl på det igen men det känns bra att ha hjälpt till! Salladen och rödbetorna har börjat spira. Så det ser lovande ut.

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du skrev tidigare om edamamebönor och jag letade i stora butiken, men nix, inga bönor. Glömde det hela. Kom så till den lilla, lilla butiken: där fanns dom!! Och så vegetarian jag är sedan 1980 så är jag inte jätteförtjust i bönor, men de här, det var ena goa små rackare! Tack för tipset.

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att höra Suzanne! Att du också gillar edamamebönorna. Jag skulle kunna äta dem varje dag, men jag är rädd att min familj kommer att tröttna på mig ... och bönorna!

    I morgon börjar min matlagningskurs och då ska jag terrorisera mina deltagare med de små gröna sköna.

    Kram!

    SvaraRadera